Tv Voor Camper  thumbnail

Tv Voor Camper

6 min read

We laten de auto even wassen en rijden dan door naar de kleine camping Inimi - alternatieve verwarming camper. Morgen zullen Christophe en Françoise hier ook gaan staan - alternatieve verwarming camper. Autowasbedrijf in Atar Onze Franse vrienden hebben een medereiziger opgepikt die we ook al bij de grens hadden gezien en 2 dagen geleden onderweg langs de spoorlijn

Dat vinden we prima, want Jimmy is erg aardig en heeft hetzelfde reistempo als wij. Naast elkaar staan we op de kleine camping, waardoor bijna alle plekken nu bezet zijn. We hebben nu de tijd voor wat ‘huishoudelijke taken’. Ina gaat de was doen en de Toy van binnen reinigen en Jeroen gaat achter een nieuw dieselfilter aan, want de motor stottert soms.

De eigenaar van de camping rijdt met ons mee om de weg te wijzen naar de garage waar ze de beste Toyota kennis hebben (alternatieve verwarming camper). Vol vertrouwen rijden we met hem door het chaotische Atar, slaan af tussen wat aftandse schuurtjes en komen terecht op een soort vuilnisbelt. Toyota garage in Atar Onder een gespannen doek wordt er gesleuteld aan een auto en op het terrein staan verder sloopauto’s

Jazeker, dit zijn de allerbeste! We moeten wachten op het onderdeel en dus gaan we intussen boodschappen doen. We hebben tape nodig voor het afplakken van de naden van de achterdeur, we hebben lijm nodig om de steun van de navigator te repareren en nog wat levensmiddelen. alternatieve verwarming camper. Tijdens het zoeken naar de lijm worden we ongevraagd geassisteerd door een jongeman die bereidwillig zijn diensten aanbiedt

Chaussures Camper

Ja, dat is wat we nodig hebben, maar de prijs staat ons niet aan ”500 Oum? Dat is veel te duur!” Hij zakt snel naar 350 Oum. Dat is nog steeds teveel en we zien de eigenaar van het winkeltje achter zijn toonbank naar ons wenken. In rap Arabisch gaat hij met onze assistent in discussie en wij hebben snel door wat er aan de hand is: onze jongeman wil aan ons verdienen door het product aan ons te verkopen en daarna de winkeleigenaar zijn deel te betalen.

Onze bereidwillige assistent druipt af … (alternatieve verwarming camper). Terug bij de ‘garage’ is het onderdeel aangekomen en in 10 minuten deskundig gemonteerd. Inderdaad duidelijk dat de monteur weet wat hij doet. Eind goed al goed. Over een paar dagen gaan we weer verder reizen over pistes naar Chinguetti en zuidelijk naar Tidjikdja, met 2 Toys en één Unimog

Françoise maakt de Unimog schoon. Ook zij ontkomen niet aan het binnendringen van het Saharazand. Christophe trekt zijn overall aan en inspecteert de Unimog. Hij is er de hele ochtend mee bezig. Handig als je dat zelf kan doen, terwijl het niet zijn vak is - alternatieve verwarming camper. Jimmy laat zijn was doen door de beheerder Ahmed die zelfs de was voor Jimmy ophangt

Onze nieuwe kraan die we hebben gekocht in Agadir werkt niet meer. Jeroen heeft een paar dagen geleden de kraan uit elkaar gehaald en het contactje bleek losgeschoten. Hij zoekt hoe het contact functioneert en krijgt het voor elkaar om het onderdeel terug te plaatsen. Handig dat Jeroen het zelf kan doen, terwijl het niet zijn vak is.

Citroen Hy Camper

Er is meer aan de hand (alternatieve verwarming camper). Het contact functioneert, maar de pomp slaat niet aan. Met de multimeter komt hij erachter dat de kraan werkt, maar de pomp kapot is. Waarschijnlijk is de oorzaak de bevriezing toen we vorig jaar in Marokko in de Haute Atlas in het dorp Imilchil op ruim 2000 meter hebben geslapen met uitzicht op de besneeuwde bergtoppen

Dat wordt slopen geblazen. Of toch niet, want Christophe duikt in de garage van de Unimog en komt terug met een nieuw waterpomp. Ongelooflijk dat hij dat bij zich heeft! En we mogen die gebruiken om te vervangen. Françoise staat al klaar om samen met Christophe te lunchen in Atar.

Christophe heeft zijn overall nog aan en hij staat erop om Jeroen te helpen. “Désolé Françoise, pas de lunch en Atar. alternatieve verwarming camper. Excuses!!” Christophe en Jeroen besluiten de pomp in de kast te plaatsen, zodat ze niets hoeven te slopen. Dan ziet Christophe dat de aansluitingen van de pomp naar de kraan niet meer passen

Françoise heeft een vrachtwagenrijbewijs, maar Jimmy biedt aan om samen met haar in zijn Toyota naar Atar te rijden. Motorhome opkoper. Iedereen wordt ingeschakeld. Wat een hulp en saamhorigheid! Na een uurtje komen ze terug met de benodigde onderdelen èn kip en patat, visballetjes en kleine Mauritaanse oliebollen. Ina heeft ondertussen bietensalade gemaakt

Wat een heerlijke maaltijd! “Alléz Jérôme, au travail”, zegt Christophe en samen installeren ze de pomp. alternatieve verwarming camper. “We hebben weer een werkende kraan, Ina”, zegt Jeroen. Kraan en waterpomp vervangen Un très très très grand merci pour ‘Le Team au Secours’. Merci beaucoup Françoise, Jimmy et Christophe!! ’s Avonds hebben Christophe en Françoise een verrassing voor ons

Snel Je Camper Verkopen Via Osw

Omdat het ontzettend waait, zitten we in het overdekte hutje, de wanden en het dak bedekt met riet. De surprise: een grote chocoladetaart met bovenop een foto van de Toy en Unimog bij de vispoelen in Imlili in Marokko. alternatieve verwarming camper. “Oh lala! Quelle surprise!”, roept Ina verrast uit. En de taart is heerlijk! Een Frans stel, Dominique en Christine reizend in een Mercedes Sprinter is aangeschoven en even later komt ook Stuart bij ons zitten

We kletsen samen en eten de halve taart op. De volgende dag gaan we samen plus het Franse koppel naar Vallée Blanche, maken we een bivak, overmorgen rijden we naar de oase Tergit en komen we terug naar Atar. We ervaren vandaag als een enerverende dag - alternatieve verwarming camper. De vrije dag is tot een klusdag verworden

We besluiten vanochtend om niet mee te gaan naar Vallée Blanche en de oase Tergit. Het heeft de afgelopen twee dagen heel hard gewaaid. En de komende twee dagen gaat het ook waaien. Code geel! De lucht is totaal zwanger van het Saharazand en ziet er grauwgeel uit. Dat is jammer, want dan is het uitzicht veel minder mooi.

In plaats daarvan houden wij rustdagen op de camping en werken we onze website bij. We vermaken ons met Stuart (alternatieve verwarming camper). Morgen is het plan om samen met hem naar de oase te rijden en dezelfde dag terug te keren naar de camping. De dag vliegt voorbij. Voordat we het weten is het avond, eten we samen en we geven Stuart onze dromedarisdeken voor de nacht, omdat het behoorlijk kan afkoelen

Tweedehands Van Camper

De hoofdstraat en tevens markt in Atar Code geel van de zandstorm is vandaag veranderd in code oranje en misschien wel in code rood. Advies: binnen blijven. Als wij het achterportier openen, slaan de zandkorrels tegen ons gezicht en waaien naar binnen. In een mum van tijd hebben we een ZandiToy.

De vele vliegen overdag en de muggen die ons ’s nachts wakker houden zijn al vervelend, maar er is niets opgewassen tegen een zandstorm. Accepteren of je heil ergens anders zoeken. Dus dan maar naar de oase Tergit en verkoeling zoeken tussen de palmbomen en bij het koele water (alternatieve verwarming camper). Mobilhome opkopers. Stuart gaat met ons mee